RSS

Lavkarbo frokostmuffins ala Sandra

12 jun

Var innom denne bloggen og ble inspirert av hennes oppskrift på salamimuffins.
Da jeg hadde litt andre ingredienser for hånd måtte jeg virkelig bruke fantasien.
Resultatet ble fantastisk! Anbefales å lage større porsjoner, fryse ned og tine kvelden før til frokost. Lett å pakke ned til lunsj også. Tips, tips!
Her er min variant av muffinsene:

Du trenger:
-12 små muffinsformer eller 6 store. Hvis du ikke har silikonformer bør du legge dobble former.
-12 / 6 skiver salami/ dansk salami / servelat / hamburgerrygg
200 gram kremost (med den smaken du liker)
3 dl revet ost
2 ts oregano
1 ts hvitløkspulver
1 ts chilipulver
1/2 ts bakepulver
2 egg
Tacosaus (Landlord)
Legg salamien nederst i formene, ha ei lita spiseskje tacosaus nedi og smør utover. Visp sammen alle ingredienser til det blir en litt luftig masse.
Hell over i muffinsformene og legg litt revet ost oppå til topping.
175 grader i 25 minutt! Like gode kalde som varme.

Næringsinnhold:
I følge diett.no
Energi: 1982
Fett: 77% – 171g
Protein: 19% – 98,6 g
Karbohydrat: 3% – 15,8 g

For 12 muffinser – for 6 muffinser
Energi: 165,16    – 330,3
Fett:    14,25 g   – 28,5 g
Protein: 8,21 g   – 16,43 g
Karbo:   1,31g    – 2,63 g

 
5 kommentarer

Skrevet av den 12. juni 2011 i Oppskrifter

 

5 Svar til “Lavkarbo frokostmuffins ala Sandra

  1. Nysgjerrig nok

    14. juni 2011 at 20:19

    Har de i ovnen nå – spennende!
    Mine er så lagt ikke veldig fotogene…men jeg smakte på «røra» og det smakte fortryllende.

    Kommentarer på smak kommer straks!!
    *løper ut på kjøkkenet*

     
    • Nysgjerrig nok

      14. juni 2011 at 20:39

      Mmmmm – godt jo!!
      Litt laus i fisken – men det kan også ha en sammenheng med at det er veeeeldig varme enda. (For jeg hadde jo ikke tid til å vente)

      Takk for tipset!

       
      • Sandra

        14. juni 2011 at 20:58

        Litt laus i fisken, ja. Mest når de er varme, synes jeg da. De er nydelige kalde, også fastere. Skal hive meg rundt å lage her også. 🙂
        Potensiale-mat? Lett-å-fryse-lett-å-tine-mat? 🙂

         
  2. Nysgjerrig nok

    16. juni 2011 at 01:08

    Det ble en til frokost (var egentlig veldig greit å ha noe klart i kjøleskapet – har savnet det kjente jeg), 2 stk til lunsj (mettet fantastisk og gikk fort unna) og nok en når jeg skulle hjem fra arbeid. Holdt meg mett i hele dag! Ble (desverre) Kesam til kveldskos-( Note-to-self: Lese på ALT før jeg spiser noe som helst).

    Så hadde jeg lagt 4 stk i fryseren som jeg sendte med mamma hjem – kom raskt en sms hvor det sto: «Nam-nam, dette var hærlig!»

    Så da er mamma og jeg både mett og fornøyd – og glad for oppskriften!!

     
    • Sandra

      16. juni 2011 at 02:45

      Bakte 13 forleden, glad for det altså! Blir frarøvet lunsjen min på jobb 😀 Bra dere likte oppskriften og muffinsene. Gleder meg over det. 🙂
      Og du, den Kesamboksen… Lesson learned. Ny dag snart (hilsen hun som ikke får sove-igjen), og spist er spist. Faller nok ikke ut av ketose. Er det ikke godt med fett i den? Bruker Kesam naturell når jeg baker brød, og ja, den er en stor karbokilde – men veldig god 😉
      Prøve sove litt til, jeg .. Fnattinatti ❤

       

Legg igjen en kommentar